Țara în care roboții s-au transformat în profesorii de engleză

de: Alexandru Puiu
22 08. 2018

Roboții, algoritmii de inteligență artificială și rețelele neurale sunt mai avansate ca niciodată. Din acest motiv, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că o țară avansată apelează la utilizarea roboților în educație.

Japonia va intra în istorie ca fiind prima țară care introduce roboții într-un număr record de școli pentru a facilita educarea copiilor în domeniul limbii engleze. Atât profesorii, cât și elevii japonezi au un handicap semnificativ când vine vorba de limba lui Shakespeare, iar aceasta este o problemă destul de arzătoare, având în vedere volumul foarte mare de domenii de activitate în care poate fi valorificată engleza. La nivel global, această limbă nici măcar nu mai este considerată un avantaj, ci o necesitate.

Ministerul Educației din Japonia va lansa programul de probă în aproximativ 500 de școli de pe teritoriul țării și, în fiecare caz, va introduce roboți cu o inteligență artificială avansată pentru eficientizarea procesului de învățare. Primele ore ținute de roboți în Japonia vor fi în luna aprilie a anului viitor.

În mod tradițional, elevii japonezi nu au fost niciodată buni la engleză. Probleme au fost cauzate mai ales din cauza faptului că o nouă limbă pentru japonezi implică învățarea unui nou alfabet, iar volumul de efort este semnificativ. Noi manuale și o nouă programă care să însoțească participarea roboților la clasă este de asemenea dezvoltată la nivelul ministerului educației și urmează să fie aplicate în școli pe parcursul următorilor doi ani.

În mod previzibil, noul program vizează atât îmbunătățirea cunoștințelor de engleză vorbită, cât și scrisă. Conform celor de la NHK, orele de la clasă vor putea continua și în confortul căminului cu ajutorul unor aplicații dedicate limbii engleze și unor sesiuni online de conversație cu vorbitori nativi de engleză ce vor fi subvenționate de stat. Rămâne să vedem dacă această deschidere către engleză va face mai ușoară și viața turiștilor care vor să viziteze Japonia, dar nu cunosc limba autohtonă.